FAQ’s : veel voorkomende vragen
Als toonaangevend verhuur bedrijf van party, event en feestmateriaal in Regio Vlaanderen en Brussel, streeft RestOrent ernaar om onze klanten een maximale dienstverlening aan te bieden.
Om problemen te vermijden bij het huren, leveren of ophalen van het feestmateriaal, hebben we een lijst gemaakt met veelvoorkomende vragen.
Wij raden u dan ook ten zeerste aan om onze vragen met antwoorden te lezen.
Vindt u niet meteen een antwoord op u vraag, aarzel dan niet om ons te contacteren. Wij kijken er alvast naar uit om u als klant te mogen verwelkomen.
Snel antwoord vinden : selecteer een categorie aan de rechterzijde
Ik wil iets huren dat niet op jullie site staat.
Bent u op zoek naar een specifiek product dat niet op onze site staat? Geen probleem. Dit betekent niet dat wij het niet kunnen verhuren. Dankzij onze connecties kunnen we dit misschien toch leveren of u doorverwijzen naar een partner.
Laat ons weten waar u naar op zoek bent via het contactformulier.
Kunnen jullie helpen bij de op- en afbouw?
In principe leveren wij de goederen alleen maar af (op de begane grond). Wij kunnen u natuurlijk wel tonen hoe u het materiaal kunt gebruiken
Indien u dit wenst kunnen wij u uiteraard ook helpen bij het uitzetten en opbouwen van producten. Dit is echter alleen op afspraak en indien vooraf alle details (locatie etc.) zijn afgesproken. Ook worden hiervoor meerkosten in rekening gebracht.
Wat als er iets kapot gaat?
Indien goederen kapot gaan of niet retour komen brengen wij hiervoor kosten in rekening. Wij rekenen hiervoor dan de huurprijs plus de bruto inkoopprijs.
Kan ik het huurmateriaal vuil inleveren?
Het meeste materiaal kan vuil ingeleverd worden, bijvoorbeeld glazen, borden, tassen en bestekken.
Natuurlijk moet het materiaal ontdaan zijn van drank- en etensresten zodat wij dit makkelijk kunnen reinigen. Keukenmateriaal, stoelen en tafels en andere meubelen moeten schoon zijn.
Servies: porselein, glas, bestekken
Het verschillende servies moeten terugkomen onder de volgende voorwaarden:
- Glazen, kommen en koppen dienen uitgeveegd of afgespoeld te zijn en omgekeerd in de juiste kratten geplaatst te zijn
- Borden dienen afgeveegd te zijn. (zonder etensresten)
- Bestek dient afgeveegd te zijn en gesorteerd.
- Afval en etensresten dienen zich niet tussen de goederen te bevinden.
Linnen of goederen van stof
U mag het tafellinnen uitgeschud en geplooid terugbrengen. Wij brengen het linnen voor u naar de droogkuis.
Keukenmateriaal: ovens, friteuses, barbecues
Keukenmateriaal zoals ovens, friteuses, barbecue’s of ander elektrisch materiaal moet gereinigd worden.
Stoelen, tafels en meubels
Tafels, stoelen en het andere meubilair moeten gereinigd teruggegeven worden.
Indien zou blijken dat de materialen gebreken vertonen is de verhuurder gerechtigd de reinigingskosten in rekening te brengen. Afwas of schoonmaakkosten bedragen minimaal 50% van de huursom, indien dit niet in verhouding zou staan tot het product, kan een uurtarief per persoon van € 60,– gehanteerd worden.
In wat voor staat zijn de gehuurde goederen?
Al onze goederen worden steeds met de grootste zorg vervoerd, gecontroleerd en gestockeerd.
Het verhuurmateriaal werd door ons geselecteerd en is van de meest gerenommeerde merken in het horeca wezen. Dit wil zeggen dat deze werden ontwikkeld om lang mee te gaan en extra sterk zijn.
Is er een showroom waar ik de artikelen kan zien?
Neen, Restorent heeft geen echte showroom, maar u kunt bij ons wel de producten komen bekijken. Tijdens de openingsuren kunt u ons komen bezoeken, maak eventueel vooraf een afspraak zodat wij u hartelijk kunnen verwelkomen en het feestmateriaal kunnen klaarzetten.
Wat gebeurt er tijdens het ophalen en terugbrengen
Zorg ervoor dat de goederen volgens de regels worden klaargezet of teruggebracht.
Samen met u bekijken we of al het materiaal aanwezig is. Wij raden u aan om vooraf te tellen of de aantallen juist zijn en er geen producten achter blijven. Manco’s en breuk worden aan u doorgerekend.
Hoe dien ik de goederen terug te brengen / klaar te zetten?
Bij het terug ophalen of terugbrengen van de bestelling dient u met het volgende rekening te houden:
- Alle artikelen dienen gespoeld (zonder drank en etensresten) en gesorteerd aan ons te worden geretourneerd.
- Glazen, tassen en ondertassen dienen “op z’n kop” en per soort terug te worden gezet in de daarvoor bestemde kratten.
- Ovens, friteuses en elektrisch materiaal moet wel gereinigd worden.
- Meubilair dient klaar te staan op een rolcontainer of pallet zoals het meubilair is aangeleverd.
- De bestelling dient klaar te staan op de plek waar het is afgeleverd bij bezorging.
Indien u vragen heeft bij het klaarzetten of terugbrengen van het materiaal, aarzel dan niet om ons te contacteren.
Worden er bezorgkosten aangerekend?
Er worden bij de levering op locatie altijd bezorgkosten in rekening gebracht, dit is één bedrag voor brengen en halen. Het exacte bedrag hiervoor wordt berekend op basis van het leveringsadres. Op de pagina leveringskosten vindt u een volledig overzicht van de leveringskosten per postcode.
Staat de postcode van de bezorgplaats er niet bij? Dan zijn de bezorgkosten op aanvraag. Stuur ons in dat geval even een berichtje via het contactformulier.
Waar worden de goederen geleverd?
Het materiaal wordt standaard op de begane grond (gelijkvloers) aan de ingang van de locatie geleverd of tot waar onze wagens (bestelwagen of camionette met laadklep) kunnen rijden. Let er wel op dat de ondergronden en terreinen verhard moeten zijn.
Mocht het afleveren of ophalen langer duren dan 15 minuten dan wordt er € 15,- per medewerker per kwartier aangerekend.
De gehuurde goederen worden in principe door u zelf op en afgebouwd. Indien u wilt dat wij opbouwen, klaarzetten en/of afbreken, rekenen wij de benodigde uren aan u door.
Indien de goederen verder moeten geleverd worden, u hulp nodig hebt bij het op- en afbouwen, gelieve ons dan op voorhand te contacteren voor een prijs en beschikbaarheid.
Leveringen via trappen worden niet door ons uitgevoerd.
Wanneer kunnen de bestelde goederen worden bezorgd?
Wij kunnen uw bestelling bezorgen op elke werkdag, binnen onze openingstijden.
Op verzoek kunnen wij eventueel ook buiten deze openingstijden bezorgen. Neem in dat geval even contact met ons op. Voor bezorgen voor 07:00 uur en na 20:00 uur brengen wij extra kosten in rekening.
Kan mijn order ook in het weekend worden geleverd?
Standaard bezorgd RestOrent van maandag tot vrijdag tussen 8.00 en 17.00 uur. Op verzoek kunnen wij ook buiten deze tijden uw goederen bezorgen. Contacteer ons voor leveringen buiten de kantooruren. Voor bezorgen voor 07:00 uur en na 20:00 uur brengen wij extra kosten in rekening.
Hoe weet ik hoe laat jullie komen bezorgen en ophalen?
Enkele dagen voor de levering contacteren we u om een uur af te spreken voor de levering. Bij het leveren spreken we ook meteen een uur af wanneer het materiaal kan opgehaald worden.
Kan ik een voorkeurstijd aangeven voor bezorgen?
Bij opgave van uw order kunt u geen voorkeurstijd voor bezorging aangeven. Wij contacteren u nog op een passende datum en uur af te spreken voor de levering.
Wat breng ik mee als ik de gehuurde materialen kom oppikken ?
U brengt bij ophaling van de goederen uw identiteitskaart, uw orderbevestiging en het bedrag vermeld op uw orderbevestiging of bewijs van betaling (overschrijving) mee.
Wanneer kan ik de bestelde goederen ophalen?
U kunt de bestelde goederen ophalen een dag voor de huurdag tijdens onze kantooruren. In onderling overleg kunnen de goederen ook op een ander tijdstip opgehaald worden.
Is het ophalen van het materiaal tijdens de openingsuren gratis ?
Wanneer u ervoor kiest om uw goederen zelf op te halen zijn hier geen kosten aan verbonden. U komt dan gewoon langs tijdens onze openingsuren. In onderling overleg kunnen de goederen ook op andere tijdstippen opgehaald worden.
Bij ophaling moet u wel gebruik maken van een gesloten aanhangwagen, dit om beschadigingen te vermijden van ons materiaal.
Waar kan ik de bestelde goederen ophalen?
Op onze contactpagina vindt u een goed overzicht van onze openingsuren, locatie en een wegbeschrijving.
Bij het ophalen moet u steeds wel uw bestelbon, identiteitskaart en geld of bewijs van betaling meenemen.
Hoe worden de prijzen berekend?
Al onze prijzen zijn excl. 21% BTW. Bij het afrekenen worden bijkomende kosten gerekend voor de levering.
De prijzen op onze site zijn voor een dag, voor elke bijkomende huurdag vragen wij een supplement van 25%.
Hoe kan ik betalen?
Ter plaatse met de Mobile Easy Banking applicatie op uw eigen gsm toestel of nadat het materiaal terug gebracht is en u per mail de factuur heeft ontvangen (overschrijving op ons rekeningnummer)!
Hoe lang op voorhand moet ik het materiaal reserveren ?
Eenmaal dat u een feestdatum heeft vastgelegd en u min of meer een idee heeft van het aantal genodigden is het goed om alles te reserveren.
Zo loopt u geen enkele risico dat de goederen niet meer voorradig zijn. De meeste bestellingen worden ongeveer 6 weken voor het feest geplaatst.
Is er een minimum bestel aantal?
De meeste goederen kunnen per stuk gehuurd worden. Alleen glazen, tassen worden per kratten verhuurd om schade tijdens het transport te beperken.
Hoelang kan ik de goederen huren?
De prijzen op onze site gaan uit van een huurperiode van 3 dagen. Dit wil zeggen dat u het materiaal 1 dag voor uw feestdatum mag komen ophalen en maximaal 1 dag na uw feestdatum terug moet brengen.
Uiteraard kunt u de goederen ook voor langere periode huren. In dat geval komt er per dag een berekende coëfficiënt bij. Neem hiervoor even contact met ons op.
Hoe kan ik bestellen?
De eenvoudigste manier om te bestellen is via onze website. Op onze site vindt u alle gegevens, foto’s en prijzen van het materiaal te huur. Voordat u de bestelling afrond, krijgt u nog een totaaloverzicht van de kosten (leveringskosten, BTW) te zien. Let wel op: dit zijn de huurkosten per dag.
Heeft u een afwijkende aanvraag of specifieke wensen en eisen? Dan kunt u ons altijd contacteren.
De bestelling is geplaatst, echter het feest gaat niet door. Kan ik de bestelling annuleren ?
Een feest dat niet door gaat is steeds jammer voor u, uw gasten en voor RestOrent. We hebben de goederen voor u gereserveerd en ondertussen andere klanten geweigerd te bedienen.
Bij het annuleren van een bestelling zijn hier kosten aan verbonden. Afhankelijk van de termijn tussen de annulatiedatum en de huurperiode wordt er een schadevergoeding geëist. De schadevergoeding wegens contractbreuk door de huurder wordt forfaitair vastgelegd op 10% van het totaalbedrag van de overeenkomst indien deze gebeurt op meer dan 60 dagen voor de uitvoering ervan, op 25% op minder dan 60 dagen en meer dan 30 dagen, op 50 % op minder dan 30 dagen en meer dan 14 dagen, op 75% op minder dan 14 dagen en meer dan 7 dagen en op 100% op dag 7 of minder dan 7 dagen.